De 9 onderstaande management trainingsthema’s helpen gegarandeerd bij het verbeteren van het moraal,

Coachen

Het coachen van personeel is een bewezen manier om tevredenheid onder werknemers te maximaliseren en de productiviteit te verhogen. Met de juiste training zien managers en opzichters dat coachen vooral draait om het actief meewerken aan het prestatievermogen van een werknemer, zoals erkennen wanneer een werknemer goed werk verricht en het laten weten wanneer een werknemer er de kantjes vanaf loopt.

Vertrouwen en Respect Opbouwen

Vertrouwd worden en respect krijgen van teamgenoten is cruciaal. Hoe meer vertrouwen er opgebouwd is, hoe succesvoller jouw management strategieën zullen zijn.

Communicatievaardigheden

Als het om besturingssucces gaat kan het belang van communicatie niet worden onderschat. Managers moeten regelmatig communiceren met hun personeel, weet hoe je opbouwende kritiek moet geven en hoe je doeltreffend luistert.

Personeelsbehoud

Het behouden van personeel weerspiegeld de prestaties van het bestuur. Elke werkgever droomt van een hoog personeelsbehoud, maar zelfs diegenen met de beste intenties kunnen onbedoeld goed personeel wegdrijven.

Sollicitatiegesprekken en Aannemen

Sollicitatiegesprekken en mensen in dienst nemen zijn even lastig voor beide partijen. Als management wordt je vaak geconfronteerd met meerdere geweldige kandidaten en moet je de juiste keuzes kunnen maken voor jouw bedrijf.

Meetings beheren

Meetings zijn een behulpzaam middel om inzichten van werknemers te verkrijgen en onderwerpen aan te snijden die invloed hebben op het team. Maar om ervoor te zorgen dat deze effectief zijn moeten meetings goed gerund worden. Je moet niet afdwalen en de productiviteit ook kunnen behouden wanneer sommige of alle teamleden virtueel aanwezig zijn.

Het Motiveren en Aansporen van Personeel

Werkproductiviteit en werktevredenheid gaan omhoog wanneer mensen weten dat hun werk iets teweegbrengt. Onze leiderschapscursus geeft leiders praktische manieren om anderen te motiveren en het personeel een gevoel van voldoening te geven. Deze manieren zijn onder andere het uitleggen waarom bepaald werk moet worden gedaan en het verstrekken van veelbetekenende beloningen en erkenning.

Prestatieverbeteringen Beoordelen

Het bespreken van prestatieproblemen kan moeilijk zijn voor een manager. Maar met de juiste training kunnen managers leren om deze gesprekken op een positieve manier te benaderen, zelfs wanneer de prestaties van een werknemer te wensen overlaat.

Projecten Plannen en Delegeren

Ervoor zorgen dat al het geplande werk ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd is een belangrijk gedeelte van een manager zijn werk. Managers moeten weten wanneer en hoe ze moeten delegeren en moeten bereid zijn om mensen verantwoordelijk te houden voor wat ze beweren gedaan te krijgen.

IvPP | persoonlijk leiderschap

 

http://www.ivpp.nl/leiderschap/training