|
Je hebt vast wel eens vaker van dropshipping gehoord en het blijkt dat mensen er gigantisch veel geld mee verdienen. Toch is het hele concept van dropshipping je nog niet helemaal duidelijk, het is allemaal zo vaag. In dit artikel leg ik je uit wat dropshipping precies inhoudt en wat de voor- en nadelen zijn. Wat is dropshipping?Dropshipping is een vorm van digitale handel, ook wel e-commerce genoemd. Hierbij worden dus online producten verkocht via een webshop of een ander platform. Het mooie aan dropshipping echter is dat je geen voorraad hoeft in te kopen. Sterker nog, de meeste dropshippers zullen de producten die ze verkopen nooit echt zien of aanraken. Wanneer je een dropshipping business hebt, heb je een online winkel waar mensen producten kunnen kopen. Wanneer er een bestelling is geplaatst, gaat de eigenaar van die webshop naar een andere website waar hij of zij hetzelfde product goedkoper heeft gezien. Vervolgens besteld de dropshipper het product en laat hij deze direct naar de klant sturen. Zo maakt de dropshipper dus winst. Het is eigenlijk producten inkopen en voor meer geld verkopen, maar dan zonder het risico te lopen dat je de voorraad niet kwijt komt, omdat je de producten pas besteld wanneer een consument het bij jou koopt. De eigenaar van een dropshipping winkel haalt de producten meestal van Chinese platformen zoals Alibaba of Aliexpress, omdat de producten hier zo goedkoop zijn waardoor de winst maximaal is. Voordelen en nadelen van dropshippingEr zitten een hoop voordelen aan dropshipping vast. Ten eerste heb je geen eigen voorraad, waardoor er een hoop opstartkosten worden vermeden. Op deze manier kan je ook niet zoveel geld verliezen als wanneer je een ‘gewone’ online winkel opent. Ook maakt het niet uit waar je je bevindt. Je hebt eigenlijk alleen maar een laptop met internet nodig. Zo kan je zelfs op vakantie gaan en nog steeds werken, terwijl anderen thuis moeten blijven vanwege hun baan. Ook kan je veel van het werk automatiseren, waardoor je veel minder werk hoeft te doen én je kan er veel geld mee gaan verdienen wanneer het goed loopt. Al met al, een leuke methode om wat geld bij te verdienen of om er uiteindelijk zelfs je fulltime werk van te maken.
Ondanks de vele voordelen zijn er ook nog enkele nadelen aan dropshipping. Zo zal je namelijk zelf de klantenservice moeten doen en de klanten moeten helpen wanneer er iets mis is. Ook ben jij altijd de persoon die verantwoordelijk en aansprakelijk is, hoewel je de producten natuurlijk zelf niet eens in handen krijgt. Als laatste kan het lastig zijn wanneer klanten iets willen retourneren. Ze zullen het product namelijk naar jou sturen en met meerdere retourtjes zal je zo al snel flink wat pakketjes thuis hebben liggen die jij vervolgens weer terug moet sturen naar de leverancier. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Essentiële rol van uitzendsoftware in moderne uitzendbureaus Uitzendbureaus staan tegenwoordig voor de uitdaging om snel en efficiënt te werken in een steeds veranderende arbeidsmarkt. Uitzendbureau software en uitzendsoftware spelen hierin een cruciale...
- Riem zonder Gaatjes: De Toekomst van Stijlvolle en Comfortabele Mode Riemen zijn een essentieel accessoire in de meeste kledingkasten, maar hoewel we ze dagelijks dragen, hebben ze altijd een paar klassieke kenmerken gehad die weinig...
- Dit zijn de grootste verschillen tussen een schoonmaakbedrijf en een calamiteitendienst! Wanneer je te maken krijgt met schade of vervuiling, kan het verwarrend zijn om te weten welk type service je het beste kunt inschakelen. Schoonmaakbedrijven...
- Elastieken veters: De slimme keuze voor gemak en comfort Schoenen zijn voor veel mensen meer dan alleen een praktische noodzaak; ze zijn een belangrijk onderdeel van de dagelijkse outfit. Of je nu een dag...
- Veilig en compliant werken: de rol van ISMS en risicoanalyses Informatiebeveiliging als continu proces In een wereld waarin digitale gegevens steeds waardevoller worden, is het essentieel om informatiebeveiliging serieus te nemen. Niet alleen vanwege wet-...
- Matcha Latte in de Horeca: Wat Elke Ondernemer Moet Weten Matcha is al lang geen nicheproduct meer. Van boutique koffiebars tot hotelketens: steeds meer horecazaken ontdekken de kracht van deze groene theepoeder. Niet alleen vanwege...
