5 geweldige voorbeelden van HR-branding in IT

Northwestern Mutual

Voor sommige ontwikkelaars is werken voor een grote financiële onderneming niet zo aantrekkelijk. Maar voor veel anderen is het een droom die is uitgekomen. De pagina van Northwestern Mutual is een goed voorbeeld van hoe een bedrijf de behoeften van hun publiek begrijpt en erop reageert. Ze zijn geen veelbelovend groot bedrijf en het beste is dat ze dat ook niet proberen te zijn. Northwestern Mutual steekt niet onder stoelen of banken dat ze deel willen uitmaken van de ontwikkelingsgemeenschap. Betaald vrijwilligerswerk en gesponsorde hackathons laten ontwikkelaars dus zien dat het bedrijf veel mogelijkheden heeft om hun vaardigheden te benutten. Bovendien maken ze subtiele en nauwkeurige grappen en proberen ze afstand te nemen van de meest voorkomende stereotypen over hoe het is om bij een bank te werken.

Cultuur Amp

CultureAmp heeft een zeer duidelijke en duidelijk omschreven missie, bedrijfscultuur en goodies voor developers. Ze weten zeker dat hun specifieke aanpak niet voor iedereen geschikt is. Maar toch presenteren ze zich openlijk op de arbeidsmarkt. Hoe hebben ze dit bereikt? Ten eerste is hun stijl om het bedrijf en hun banen te beschrijven nogal excentriek. Uitdrukkingen als “Mensgericht” en “Cultuur boven alles” benadrukken perfect de persoonlijkheid van het bedrijf. Ze vertellen ontwikkelaars ook van tevoren op welke platforms ze werken: Ruby, Elixir en AWS. Dit niveau van merktransparantie is best aantrekkelijk.

Jetsmarter

Jetsmarter wordt verleid met een korte maar zeer verleidelijke slogan. Op hun carrièrepagina merk je meteen de passie van het team voor reizen (vooral per vliegtuig). Ze hebben geweldig werk verricht door hun cultuur en hun benadering van softwareontwikkeling uit te leggen. Aan het einde van de pagina heeft Jetsmarter links toegevoegd naar enkele ontwikkelaarsprofielen op Stack Overflow. WAT IS ERG COOL. Ontwikkelaars willen altijd meer weten over met wie ze gaan werken. Hun galerij heeft video’s die nogmaals de missie van het bedrijf belichten.

Skilljar 

Dit is een voorbeeldpagina met geweldige inhoud. Skilljar heeft slechts drie secties op de pagina. Als ontwikkelaars willen lezen over de missie van een bedrijf, is het gemakkelijk te vinden. Als ze nieuwsgierig worden naar merkwaarden, is deze informatie ook niet veel voor hen verborgen. Onderaan de pagina belicht het bedrijf de soorten goodies die naar hun mening echt belangrijk zijn voor het IT-team en de evenementen die het bedrijf gewoonlijk viert. We hebben ook een galerij gemaakt met kantoorfoto’s die opvallen tegen de algemene achtergrond.

Varo

Varo Money begrijpt dat er niet zoiets bestaat als “te veel informatie bij het inhuren van een ontwikkelteam”. De sectie “Tech Stack” is veel meer dan een lijst met programmeertalen. Het vertelt het verhaal van hoe een team van ingenieurs technologie gebruikt om de “beste” klantenservice te creëren. Bovendien belicht hun omslagfoto, in plaats van enig ander logo, de ontwikkelaars die ze momenteel in dienst hebben.

temp agencies near me

https://www.globalrecruitment.info/