|
Vandaag heb ik voor het eerst een escape room gedaan. De escape room is sinds de afgelopen twee jaar erg in trek om te doen. Samen met je vrienden, familie en/of collega’s word je vrijwillig in een ruimte opgesloten. Vervolgens moet je hieruit proberen te ontsnappen. Na vele leuke verhalen van mijn collega’s heb ik van de week eindelijk een escape room geboekt. Bij het zoeken naar een escape room in Nijmegen kwam ik vele keuzes tegen. Er zijn zoveel aanbieders tegenwoordig. Ze schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik bekeek de vele websites en heb ook gekeken naar de recensies. Uiteindelijk heb ik voor de van Gogh Code van Xcape Logix gekozen. Met zijn vieren (ik ging samen met Steven, Esmee en Lucas) gingen we vanmiddag naar de Xcape Logix escape room. We kwamen van college en hadden bijna de trein gemist richting Nijmegen. Gelukkig is de escape room dichtbij het station. Dus we kwamen nog wel op tijd aan. Toen we er waren, werden we vriendelijk ontvangen door de gastheer. Hij bood ons een kopje thee/koffie aan en begon het een en ander uit te leggen over het thema en de escape room zelf. Nadat we onze telefoons en tassen hebben opgeborgen in een kluisje stapten we de kamer in. Op een beeldscherm begon de tijd af te tellen. We hadden 60 minuten de tijd om te ontsnappen van de mysterieuze curator. Lucas en Esmee hadden al eerder een escape room gespeeld, dus zij begonnen meteen de kamer te doorzoeken. Terwijl Steven en ik nog om ons heen zaten te kijken. Maar langzaamaan hielpen we ook mee met zoeken en we vonden sleuteltjes, puzzeltjes en kistjes met sloten eraan. Naar mate de tijd verstreek kwamen we steeds meer in het spel en het werd ook steeds spannender. Jammer genoeg hadden we het niet binnen de tijd gehaald, maar de gastheer was zo vriendelijk om ons het spel uit te laten spelen. We kregen daarna nog een uitleg over de puzzels die we nog niet helemaal snapten. Daarna maakte de gastheer nog een leuke groepsfoto van ons. Ondanks het niet halen van de escape room, vond ik het toch een hele leuke ervaring. Dit smaakt naar meer! 😀
|
Veelgestelde vragen
Wat is een escape room?▼
Een escape room is een ervaring waarbij je samen met vrienden, familie of collega's in een ruimte wordt opgesloten en je hebt 60 minuten de tijd om te ontsnappen door puzzels op te lossen en aanwijzingen te vinden.
Waar kan ik een escape room in Nijmegen boeken?▼
Er zijn veel aanbieders van escape rooms in Nijmegen, zoals Xcape Logix die de Van Gogh Code escape room aanbiedt. Het is handig om reviews te checken voordat je boekt.
Wat gebeurt er als je niet op tijd ontsnapped?▼
Als je niet op tijd ontsnapped bent, kun je meestal nog even doorgaan met het spel. Daarna geeft de gastheer uitleg over de puzzels en kun je ervan leren voor volgende keren.
Hoeveel mensen kunnen samen een escape room doen?▼
Dit varieert per locatie, maar in dit geval deden vier personen (Steven, Esmee, Lucas en de schrijver) samen de escape room, wat goed werkbare is.
Is escape room ervaring nodig om mee te doen?▼
Nee, het is niet nodig om ervaring te hebben. Zelf zonder vorige ervaring kun je volop genieten en helpen met puzzels oplossen, hoewel ervaren spelers kunnen helpen om in het spel te komen.
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- SmarTab de leukste reparaties Over SMARTAB SMARTAB is een jong bedrijf in Hoofddorp met als specialiteit het repareren en herstellen van Smartphones en Tablets. De naam SMARTAB...
- Vrijwilligerswerk in Kenia Tegenwoordig besluiten veel jongeren om een steentje bij te dragen aan de samenleving en vrijwilligerswerk te doen in landen zoals Kenia, Zimbabwe of Oeganda. Vaak...
- Mooie gevelreclame met 3D letters Wat zijn 3D letters? Als bedrijf moet u aan veel dingen denken wanneer u uw bedrijf gaat vestigen. Bijvoorbeeld aan reclame op de gevel, raamfolie...
