Een zakelijk event organiseren?

Digitalk

Een zakelijk event organiseren doe je niet zomaar

Als jij een zakelijk event organiseert dan heb je hierbij vaak een bepaalde boodschap in gedachten die je wilt overbrengen. Hier zijn verschillende voorbeelden van te benoemen. Misschien staat er op jouw planning om de jaarcijfers aan je collega’s en werknemers te presenteren. Het kan ook zijn dat je een zakelijk event organiseert om je werknemers te enthousiasmeren over bepaalde onderwerpen binnen je branche. Of wellicht focust jouw evenement zich wel op het rekruteren van nieuwe collega’s of klanten? Wat je ook kiest, onthoudt: met een zakelijk event draag je een boodschap uit. Maak dus bewuste keuzes in je doen en laten.

Bedenk welke sfeer je wilt uitstralen

Een zakelijk event bestaat voornamelijk uit de boodschap in combinatie met de sfeer. De verdeling tussen deze twee factoren loopt behoorlijk gelijk op. Je kan een sterk verhaal hebben, maar wanneer je sfeer niet passend is bij die van je bedrijf of merknaam zal de boodschap minder goed blijven hangen bij de aanwezigen. Sterker nog: het kan ook de andere kant opwerken en zorgen dat mensen alleen maar over de ‘mismatch’ van de sfeer praten. Voorkom dit door goed te kijken naar wie jij als persoon, merk of bedrijf bent en hoe je wilt overkomen op je publiek. Zorg ervoor dat dit overeenkomt met keuzes die je maakt bij het organiseren van je bedrijfsevenement.

Ken je doelgroep die aanwezig is op je zakelijk event

Om te voorkomen dat de aanwezigen op je event zich niet aangesproken voelen, moet je onderzoek doen naar wie je uitnodigt. Stel jezelf vragen waardoor je erachter komt wie je doelgroep is, wat zij doen, wat zij verwachten van je evenement, hoe je wilt dat zij naar jouw bedrijf kijken, waar zij vandaan komen, et cetera. Door deze voorbereidingen te treffen zorg jij ervoor dat de bezoeker op je event zich niet als nummertje maar als echte persoon behandeld voelt.

Laat een professioneel projectmanagementpartner je helpen

Het kan overweldigend zijn om alle zaken die bij een evenement organiseren komen kijken in je eentje te moeten regelen. Speciaal voor jou zijn er bedrijven die jou dit uit handen nemen. Dit betekent niet dat je de regie of controle kwijtraakt. Jij bepaalt altijd wat er gebeurt en hebt alle zaken op één plek, omdat je met één partij samenwerkt. Zo kun je de zaken overzichtelijk houden voor jezelf of je werkgever. Zorg ervoor dat jij je wensen en eisen doorgeeft aan de projectmanagementpartner om een zakelijk event te realiseren dat geheel naar jouw smaak is.

https://eventbase.nu/