Bij facebook marketing heb je natuurlijk do’s en don’ts. Dit is natuurlijk bij bijna alles het geval. Maar dus ook zeker bij facebook marketing. Sommige dingen zijn namelijk heel goed om te doen en sommige dingen moet je weer zeker niet doen. Als je niet veel verstand hebt van facebook marketing is het altijd goed om hiervoor experts in te schakelen. Je wilt namelijk zo min mogelijk tijd verprutsen aan het uitvogelen van de beste tactiek. Daarom is het gebruik maken van professionals hierbij heel erg belangrijk. Dit schilt namelijk heel erg veel tijd en natuurlijk ook veel onnodig geld. En natuurlijk schilt het jou veel tijd als je het eerst zelf moet gaan uitvogelen wat het nu daadwerkelijk inhoud.
Wat zijn de do’s
De do’s van facebook marketing zijn er natuurlijk heel erg veel. Je kunt op heel veel verschillende manieren indruk maken op je klanten. Dit kan door middel van een goed uitziende videoadvertentie. Bij deze advertentie is het natuurlijk heel erg belangrijk dat het voor de juiste doelgroep is bedoeld en dat de tekst netjes omschreven is. Dan is de kans groot dat mensen de ad serieus nemen. En dat wil je uiteindelijk als je facebook marketing maakt. Ook is het goed om interactie met je volgers te krijgen. Denk hierbij aan het reageren op vragen die worden gesteld. Ook is het netjes reageren op vragen heel erg belangrijk. Het kan natuurlijk eens voorkomen dat iemand zit te schelden over jou bedrijf. Pak dit dan professioneel op en probeer de klant te helpen met het probleem. Het heeft namelijk geen zin om terug te gaan staan schelden. Dit zorgt namelijk voor een slechte naamsbekendheid. En dat is natuurlijk het laatste wat je wilt hebben bij het hebben van een bedrijf. Wat zijn de don’ts
Er zijn natuurlijk ook dingen die je niet moet doen bij facebook marketing. Vaak denken mensen dat ze het zelf wel kunnen. Als ze dan gaan praten met een social expert dan komt eruit dat ze het helemaal niet goed hebben gedaan. Je wilt namelijk als je facebook marketing gebruikt dat je geen spelfouten hebt in je advertenties. Dit schrikt mensen af en hierdoor kunnen ze het aanbod gelijk afslaan. Natuurlijk kan het voorkomen dat een klant heel erg ontevreden is met het product dat je geleverd hebt. Zelf kan het voorkomen dat ze beginnen met schelden op social media. Reageer hier dan normaal op of reageer hier helemaal niet op. Je wilt namelijk voorkomen dat je terug gaat schelden. Dit kan namelijk het hele imago van je bedrijf naar beneden halen. En dit wil je natuurlijk niet laten gebeuren. Hierdoor krijg je namelijk minder klanten. |