Digitalk
Image default
Bedrijven

Tips om succesvol online te adverteren

Ben je bezig om de mogelijkheden te verkennen om online te adverteren om je bedrijf meer in de spotlight te zetten of je naamsbekendheid te vergroten? Dan is het inzetten van online adverteren als onderdeel van je online marketingstrategie een goed idee. Echter is het dan wel van belang dat je weet hoe je succesvol online kunt adverteren. Hieronder daarom enkele tips om succesvol online te adverteren. 

Goede website

Voordat je online gaat adverteren, is het uiteraard belangrijk dat je zorgt voor een gebruiksvriendelijke en goed werkende website. Als je de klant namelijk eenmaal naar je website hebt getrokken door middel van online adverteren, wil je uiteraard ook dat de klant op je website blijft hangen om rond te kijken of een product of dienst aan gaat schaffen. Zorg voor een website die fijn en eenvoudig werkt, goede content bevat en een fijn design. 

Doelgroepen en advertentiestrategie

Voordat je online kan gaan adverteren is het van groot belang dat je de doelgroep of meerdere doelgroepen gaat bepalen die je wilt bereiken. Zet op papier per doelgroepen heel specifiek waar de ijkpersoon binnen de doelgroep aan moet voldoen en hoe je deze groep het beste denkt te bereiken. Jongere doelgroepen zijn goed te bereiken via social media zoals Instagram, TikTok of Facebook, terwijl dat oudere werkende groepen juist beter te bereiken zijn via een zakelijke platform zoals LinkedIn. Vervolgens kun je via Advertorial.nl bekijken welke regionale media je kunt inschakelen om te adverteren. 

Boodschap en content

Wat is de boodschap die je wilt gaan verspreiden, wat is het doel achter de boodschap en met welke content wil je dit gaan bewerkstelligen? Door dit vooraf te bepalen zorg je ervoor dat de online advertentiestrategie scherper gefocust kan worden op je doelen. Vervolgens kun je achteraf dan ook bekijken via de achterkant van je website of een online marketing specialist of je deze doelen hebt behaald. Wil jij online adverteren in Amsterdam? Dan is het goed om een lokale online marketingspecialist in te schakelen om je hierbij te helpen. 

Online advertentiemogelijkheden

Als de meeste onderdelen in kaart zijn gebracht, is het goed om te kijken hoe je online wilt adverteren. Vaak is het goed om een advertorial op te laten maken die je in regionale (online) media laat plaatsen en die linken naar de social media pagina’s en website van jouw bedrijf. Dat is tenslotte de plek waar je ze uiteindelijk wilt hebben.