Digitalk
Image default
Bedrijven

Moeite met omzet maken via je website of webshop? Pas dan deze tips toe!

Heb jij een website of webshop voor je onderneming waar je jouw producten en diensten op aanbiedt, maar merk je dat de omzet achterblijft en de kosten alleen maar stijgen? Dan is het de hoogste tijd om knelpunten in de organisatie aan te pakken en te zoeken naar verbeterpunten die je verder helpen. We kunnen ons voorstellen dat je door gebrek aan kennis of stres even niet goed weet waar je moet kijken. Wij hebben gelukkig een aantal punten op een rij gezet die bijdragen aan een hogere omzet. Dus lees snel verder voor meer informatie! 

Gezonde mix van acquisitie kanalen 

Wanneer je een website of webshop hebt wil je het liefst zo veel mogelijk verkeer naar je website toe leiden. Om dit te kunnen bewerkstelligen is het belangrijk om de klantreis zo goed mogelijk in kaart te hebben. Wanneer je dit eenmaal op een rij hebt kun je gaan kijken via welke acquisitie kanalen het belangrijk is om de bezoeker te bereiken. Ons advies is altijd een gezonde mix van meerdere acquisitie kanalen te hebben om ervoor te zorgen dat je allerlei soorten klanten naar de website kunt trekken met andere behoeftes en die wellicht in een andere fase van de klantreis zitten. Hoe meer verkeer er op de website komt, des te groter de kans is je omzet omhoogschiet. Zet dus in op organische, betaalde, socialmediakanalen, maar ook e-mail marketing 

Conversie optimalisatie 

Veel verkeer op je website krijgen is natuurlijk niet alles. Je kan door de juiste marketinginspanningen in te zetten op meerdere acquisitie kanalen het verkeer misschien wel gigantisch verhogen, maar de bezoeker moet uiteindelijk wel een aankoop doen. Anders heb je er natuurlijk niks aan. Een goede manier om dit te bewerkstelligen is door conversie optimalisatieuit te voeren. Er wordt dus gekeken naar punten op de website die ervoor zorgen dat een bezoeker geen aankoop doet of een aanvraagformulier invult. Wellicht kom je er wel achter dat een bestel knop op een verkeerde locatie zit op de website. Ook kan het voorkomen dat de webshop onoverzichtelijk is of juist super traag. Een manier om hierachter te komen is het belangrijk de website grondig te inspecteren, A/B testen uit te voeren en een testpanel op de website door het hele aankoopproces te laten lopen.