Digitalk
Image default
Aanbiedingen

5 mobiele SEO-problemen en hoe deze op te lossen

seo sea analyse

Het mobiele internet heeft het leven van mensen veel gemakkelijker gemaakt door toegang te bieden tot alle informatie. In 2018 gebruikte 52,7% van alle gebruikers internet via hun mobiele telefoon. Dit cijfer zal tegen 2021 stijgen tot 90,2%. Daarom moet u zich snel aanpassen aan deze veranderingen in het gedrag van mobiele gebruikers. Dit betekent dat u uw site opnieuw moet ontwerpen en uw marketingstrategie voor een mobiele gebruiker moet wijzigen.

De vraag rijst: hoe doe je dat? Voor beginners moeten gebruikers uw bedrijf gemakkelijk op internet kunnen vinden. Dit is waar SEO je kan helpen. Als mobiele SEO effectief is, kan het u helpen uw concurrentie voor te blijven en de zoekrangschikking van uw site te verbeteren. Hoe het ook zij, mobiele SEO kan een uitdaging zijn.

Het goede nieuws is dat er voor elk probleem een ​​oplossing is. We zullen hierover praten in ons artikel.

# 1. Lokaal zoeken optimaliseren

Uit een onderzoek van Google bleek dat vier op de vijf mensen lokale zoekopdrachten gebruiken. 88% van hen zegt daarbij hun smartphone te gebruiken. Mobiele lokale zoekopdrachten bevatten informatie over openingstijden, bedrijfslocatie, route. 50% van degenen die lokale zoekopdrachten hebben gebruikt, bezoeken de winkel overdag. Bovendien doet 18% van de mensen die lokale zoekresultaten gebruiken aankopen (in vergelijking met degenen die organische zoekresultaten gebruiken, doet slechts 7% aankopen).

Deze cijfers suggereren dat lokale SEO een belangrijk promotiekanaal is. En toch negeren veel bedrijven het. Dit komt omdat lokale SEO erg moeilijk is om te doen. Het is moeilijk om op desktop-apparaten te draaien, dus ook op mobiele apparaten.

Oplossing: om uw site effectief te optimaliseren voor mobiel lokaal zoeken, moet u weten welke factoren de lokale ranglijst beïnvloeden. Er zijn drie belangrijke factoren die lokale SEO beïnvloeden:

Hoe relevant is uw bedrijf voor de gebruiker? Google moet begrijpen wat uw bedrijf doet. Het is een goed idee om gedetailleerde informatie over uw bedrijf op de website te plaatsen.

Hoe ver is uw bedrijf verwijderd van de gebruiker? Zelfs als de gebruiker geen specifieke locatie in de zoekopdracht opgeeft, weet Google nog steeds waar hij is en biedt hij de juiste resultaten.

Is uw bedrijf populair? Is uw bedrijf offline bekend, dan houdt Google hier rekening mee. Het is ook belangrijk om uw bedrijf overal op internet te vermelden: links, artikelen.

Het is erg belangrijk om alle velden in Google Mijn Bedrijf in te vullen. Dit is de beste manier om aan zoekmachines te communiceren wat uw bedrijf doet. De beschrijving moet trefwoorden bevatten die betrekking hebben op uw product of dienst.

Een belangrijke factor die niet kan worden genegeerd, zijn klantrecensies. Bedenk welke van de 10 bedrijven met dezelfde ranking beter zouden scoren op Google? Klantrecensies zijn uw kans om beter te scoren in lokale zoekopdrachten, dus wees niet bang om uw klanten om beoordelingen te vragen. Recensies helpen niet alleen bij mobiele SEO, maar ook bij lokale SEO.

# 2. Download snelheid

Als uw site erg langzaam laadt, heeft dit invloed op de positie in de zoekopdracht. Volgens onderzoek van Qubit verliezen bedrijven jaarlijks ongeveer $ 2,59 miljard aan omzet als gevolg van lage downloadsnelheden. Uit de Trilibis-enquête bleek dat slechts 21% van de responsieve sites minder dan 4 seconden nodig heeft om op een smartphone te laden. 32% van de sites laadt tussen 8 en 48 seconden.

Wat doet u wanneer u een pagina bezoekt die erg langzaam laadt? Hoogstwaarschijnlijk wacht u niet langer dan 10 seconden en gaat u naar de website van een concurrent. Als gevolg hiervan stijgen de bouncepercentages en daalt de omzet. Google houdt rekening met bouncepercentages van sites bij het berekenen van de zoekresultaten. Dit betekent dat de laadsnelheid van de pagina een belangrijke rankingfactor is en dat u de laadsnelheid van uw desktop en mobiele site voortdurend moet verbeteren. Maar wat moet daarvoor gedaan worden?

Oplossing: Trilibis-onderzoek heeft aangetoond dat de afbeeldingsgrootte de belangrijkste reden is waarom responsieve sites te langzaam laden. Het gemiddelde gewicht van de homepage was 1,7 MB. Wanneer de TOP 30-bedrijven een gemiddeld paginagewicht hebben van 420 KB. Een tastbaar verschil.

Als u de site vanaf een computer bezoekt, is het gewicht van de pagina niet erg belangrijk. Maar als je mobiel bent, kan de downloadsnelheid een groot probleem zijn. Idealiter zou de pagina binnen drie seconden moeten worden geladen. Test de laadsnelheid van uw website met de Pingdom Website Speed ​​Test.

Als uw laadsnelheid meer dan drie seconden is, moet u uw sitesnelheid optimaliseren. U kunt tot 60% van uw paginagewicht besparen. Deze services slaan uw bestanden op hun servers over de hele wereld op. Dit betekent dat iemand uit Spanje naar uw site komt en bestanden worden gedownload van de dichtstbijzijnde server. Als gevolg hiervan zijn de laadsnelheden veel beter voor zowel mobiele als desktop-sites.

Het kan zijn dat uw site langzaam laadt omdat uw hosting niet snel genoeg is. Overschakelen naar een andere hosting kan de laadsnelheid van websites voor mobiele gebruikers aanzienlijk verbeteren.

Zoals eerder vermeld, heeft de afbeeldingsgrootte direct invloed op de laadsnelheid van de pagina. Afbeeldingen met hoge resolutie kunnen uw site vertragen. Vermijd het gebruik van alle afbeeldingen op één bestemmingspagina, aangezien het mobiele scherm strikt beperkt is in omvang. Bovendien bereidt u uw site voor op Google Refresh – AMP-pagina’s die 4x sneller laden dan gewone mobiele pagina’s. U zou voor elk artikel twee versies moeten hebben met geoptimaliseerde afbeeldingen en video’s die AMP-elementen gebruiken.

# 3. Veiligheid en precisie

De grootste fouten in mobiele SEO zijn volgens Google onjuiste omleidingen en zogenaamde “mobiele fouten”. De site moet mobielvriendelijk zijn. Daarom, wanneer een gebruiker uw mobiele site bezoekt, gaat hij naar de pagina om een ​​video te bekijken, maar deze wordt niet geladen, de bruikbaarheid verslechtert. Als gevolg hiervan verslechtert ook de positie van de site in mobiel zoeken.

Stel je eens voor hoe ongelukkig de gebruiker zou zijn als hij naar de verkeerde pagina werd gestuurd. De beste manier om het probleem op te lossen, is ervoor te zorgen dat elke desktoppagina gebruikers naar een gelijkwaardige mobiele pagina leidt. Er zijn echter voorbeelden waarbij inhoud niet beschikbaar is op de mobiele site. In dit geval moet u de desktopinhoud aan de gebruiker tonen en niet naar een irrelevante pagina sturen.

Behandel crawlers als gebruikers van mobiele telefoons. Omdat elke robot zichzelf identificeert met een specifieke mobiele telefoon. Zo identificeert Googlebot-Mobile voor smartphones zichzelf als een iPhone. Dit betekent dat hij, zoals elke iPhone-gebruiker, de reactie van de site verwacht.

Een andere veelvoorkomende mobiele fout is wanneer video’s alleen voor mobiele gebruikers niet op de site werken. Inhoud die Adobe Flash vereist, wordt bijvoorbeeld niet afgespeeld op iPhones en Android 4.1 en hoger.

Als je de video niet op de mobiele site kon downloaden, schakel dan over naar de HTML5-speler. Sites die hosting gebruiken, maken er al gebruik van. HTML5 is lichtgewicht, waardoor telefoons gemakkelijker te hanteren zijn. Het is een goed idee om je video responsief te maken, die zich automatisch aanpast aan je mobiele scherm. Voeg wat code toe om je video responsief te maken op verschillende apparaten.

Mobiele SEO: praktische tips

Naast wat we al hebben besproken, wil ik het hebben over trucs die kunnen helpen bij het verbeteren van mobiele ranking:

# 1. Test uw mobiele site met behulp van het hulpprogramma voor mobiel gebruiksgemak en de testtools voor mobiel. Voer tests uit op elke pagina om te zien of uw site voldoet aan de normen van Google.

# 2. Als u pagina’s vindt die de test niet doorstaan, moet u uw site optimaliseren voor mobiele gebruikers. U kunt een afzonderlijke mobiele versie van de site maken op een subdomein. U kunt de site ook verplaatsen om deze mobieler te maken. Het is goed om een ​​responsief ontwerp te bedenken dat goed werkt op elk apparaat.

# 3. Als u een aparte site voor mobiele gebruikers kiest, heeft u mogelijk problemen met het maken van links. Richt u op het genereren van links voor slechts één site om deze problemen te voorkomen.

# 4. Verkort uw zoektermen omdat de functie voor automatisch aanvullen sneller werkt op mobiele apparaten. De meeste mobiele gebruikers zullen hun tijd niet verspillen met het typen van veel woorden. Je moet ook de titels en metabeschrijvingen van je pagina’s inkorten.

# 5. Sommige sites gebruiken pop-upadvertenties die de inhoud op de pagina bedekken. Hoewel deze advertentie mogelijk reclame maakt voor uw app of e-mailnieuwsbrief, zal het voor gebruikers lastig zijn.

In sommige gevallen kunnen gebruikers het niet uitschakelen, daarom kunnen ze de inhoud op de pagina niet bekijken. Advertentie-invoegingen hebben ook een negatieve invloed op indexering, dus het is het beste om een ​​gewone banner te gebruiken die de aandacht trekt, reclame maakt voor producten, maar de paginaweergave niet verstoort.

Gevolgtrekking

Het is belangrijk om te onthouden dat mobiele zoekoptimalisatie wordt gedaan voor zowel zoekmachines als gebruikers. In plaats van meer tijd aan iets te besteden, is het het beste om een ​​mobiele site te maken die gemakkelijk te lezen is voor zowel gebruikers als spiders van zoekmachines. 

https://www.webdeveloper.today/2021/06/live-streaming-from-video-camera-to.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html