Constante monitoring van je winkel is belangrijk

Als je een fysieke winkel hebt is het belangrijk dat je deze op regelmatig tijdstippen eens aanpast.  Het vernieuwen en regelmatig aanpassen van je winkels is belangrijk om je  verkoop te behouden en te laten stijgen. In dit artikel gaan we je informatie verschaffen waarom dit belangrijk is, hoe je een goede winkel opstelling vindt maar ook hoe je kan meten hoe deze winkelopstelling positief of negatief ontvangen wordt.

Het is belangrijk  om niet alleen je winkelopstelling constant te monitoren, maar ook je etalage. Je kan  via bepaalde software zien wat in de etalage de aandacht van  de passanten trekt.  Zo kan je kijken welke opstelling het beste is of welke goed uiteenzettingen zijn. Als je een goede opstelling hebt moet je deze ook nog constant monitoren omdat deze na een tijdje zijn effect ook kwijt zal raken. Daarom moet je op regelmatige basis je opstelling aanpassen. Door middel van een passantenteller kan je meten of je etalage meer klanten je winkel laten binnekomen en hoeveel je winkel  gewoon voorbijlopen.

Als je gebruikt maakt van een heat map, kan je ook kijken wat de beste opstelling is van je producten in de winkel, op welke hoogte de producten het beste staan, welke producten de meeste aandacht trekken, welke route de klanten het meeste gebruiken en kijken op welke manier je ze een route kunt laten volgen waardoor ze de hele winkel moeten passeren. Zo kan je impuls aankopen stimuleren door ze langs zoveel mogelijk producten te laten wandelen en zo gaan je verkopen ook natuurlijk de hoogte in.

Een bedrijf die je hiermee kan helpen is Crumbbase, zij bieden een software aan op drie niveaus: retail analytics, shoppingcenter analytics en retailgroup analytics. Ze bieden dus software aan op maat voor de grote van jouw bedrijf waardoor je optimale resultaten verkrijgt.

http://www.crumbbase.nl/producten/retail-analytics